fredag 27 februari 2009

Krabi

Nu sitter vi i Krabi, har lamnat mamma och pappa pa on koh Jum dar vi har spenderat de sista dagarna. Nar vi kom fram till season bungalow sa fick vi se hur bungalowna sag ut, pa vagen sa berattade jag for Pen, hon som ager stallet, att hon vet vilka mina foraldrar ar, sa deras namn och hon visste med en gang vilka de va :) Hon tyckte jag va lik pappa hehe.
Efter nagra timmar kom i alla fall mamma, pappa, Dan och Sussi (vanner till mina foraldrar) till on, det kandes lite konstigt att traffa dom dar men det var skoj!
I onsdags sa bjod Pen oss pa snorkling tur till on koh Bamboo, fint, massa fiskar och fin strand.
I gar sa tog vi oss runt pa on med moppar, bara grusvagar och inga hjalmar (finns tydligen inga pa hela on) Min broms funkade daligt sa en gang under korningen sa hamnade jag i ett dike lite pinsamt men jag klarade mig bra i alla fall, lite skrapsar pa ena benet bara men jag overlever :)

Det kandes lite jobbigt att aka ifran mamma och pappa, har varit kul att spendera dessa dagarna med dom (+ att vi har varit sjukt bortskamda) Men nu sitter vi och vantar pa att tiden ska ga, i kvall satter vi oss pa en natt buss till Bangkok for att vara dar 3 dar innan vi pa mandag aker vidare till Nya Zeeland.

Tiden gar sa snabbt, kan knappt fatta att det snart har gatt en tredjedel av resan redan.

Nu ska jag se om jag kan lagga in lite bilder ocksa! Och sa ska jag avsluta med att skalla lite ocksa, nae inte direkt .... men ni har blivit daliga pa att kommentera min blogg, e alltid kul att veta vilka som laser :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tak for de interessante oplysninger