måndag 19 januari 2009

Min dator

Ska börja ifrån början .... I augusti 2007 köpte jag mig en bärbar datorn, 6000 kr på Inet i göteborg. Datorn har varit väldigt trög och hängt sig mycket, helt enklet haft endel problem med dem. 1 års granti och i december 2008 hänger sig datorn, startar om den och får "bluescreen" datorn går inte igång igen. David tar med sig datorn till jobbet dag efter för att försöka se vad det e för fel, han lyckas komma åt mina saker som jag har på datorn iaf, alla mina bilder och så. Men vi vet fortfarande inte vad som är fel på datorn. Dom gångerna jag ringde till Inet så va dom väldigt otrevliga och inte alls villiga att hjälpa mig på något sätt, efter mycket om och men så bestämmer ja mig för att lämna in datorn på en felsökning i en annan butik i stan som tog in den, några timmar senare ringer dom och säger att den inte går att laga(eller går och går men är för mycket fel och lika bra att köpa en ny). De säger också att det inte är någon mening med att lämna in den till Inet och Acer för en reklamation för att jag aldrig skulle vinna det, enligt killen i butiken så är dom inte så roliga att bråka med och tyvärr inte så ofta kunden vinner.

Skickar i alla fall in papper och så till Folksam som jag i dag fick ett brev utav där dom har beslutat att jag får ut 2500 kr på min försäkring i alla fall. Är väldigt glad att ja får lite pengar i alla fall och har här med konstaterat att jag aldrig i hela mitt liv igen kommer att köpa något i från Inet och heller inte någon Acer.

1 kommentar:

Daniela sa...

Eller hur, Acer suger. Min förra dator var en Acer och den bara strulade och var oääääändligt trög. Aldrig igen. Men tänk inte på datorer... Tänk på vilken otrolig resa du kommer att göra :)