onsdag 10 september 2008

THE Trip!

Tänkte jag skulle skriva lite om vad THE Trip kommer att vara för något och hur planen ser ut, just nu i alla fall!

Resan är tänkt att pågå i 3 månader där länderna Thailand, Malaysia, Nya Zeeland och Australien ska besökas. Tanken är att lämna landet nån gång mellan den 26 januari och den 1 februari, ska sedan vara i Thailand/Malaysia i 1 månad, Nya Zeeland 1 månad å sist då Australien i en månad. Jag ska åka runt lite, träffa folk, dyka, snorkla, sola, slappa, surfa(?), helt enkelt bara ta det lugnt och uppleva olika saker under 3 månader:)

Jag hade tänkt åka själv men har träffat en tjej på backpacking.se som jag kanske ska åka ihop med annars så åker jag nog själv känns det som, det enda som håller mig tebax att inte vilja åka är så klart David. Självklart så försöker han inte få mig att stanna hemma utan tycker att jag ska åka men jag börjar inse mer och mer för varje dag som går vad det är jag riskerar att förlora, och det är en otroligt fin kille som jag verkligen vill ha kvar i mitt liv. Men det känns som att jag måste ta den risken lite, är en resa som jag har velat göra så länge och nu har jag min chans att göra det, tror att det kommer att bli jobbigare om jag väntar och inte gör det nu. Och sen tänker jag som jag alltid brukar göra, rätt eller fel men om det inte håller så hade det nog inte funkat ändå, 3 månader är ju ändå inte jätte länge och jag tror verkligen att det går om man vill!

Djupt inlägg det blev nu men jaja, ska återgå till vänner å tycka lite synd om mig själv som fortfarande är förkyld.

Inga kommentarer: