torsdag 18 september 2008

Min resa

Börjar kännas lite mer verkligt nu, mailade med STA travel som jag ska boka mina biljetter genom i går och fick se en preliminär bokning överst på sidan MS Emma Larsson och sen alla flygresor med tider och allt. Lite läskigt börjar det kännas men det känns ändå bra, för er alla som inte vet så har jag bestämt mig till 100 % för att åka, ska boka mina biljetter den 1 eller 2 oktober, efter det så kommer det garanterat kännas med verkligt och jag kommer börja bli nervös på riktigt.

Har även kollat upp vaccinationer i dag, slipper ta en massa sprutor som jag var inställd på i alla fall, blir bara 2 st innan resan vilket känns helt ok!

Pratade också lite med min pappa igår, som för övrigt sa första gången jag nämde min resa att han inte tyckte att jag skulle åka. Han var plötsligt väldigt intresserad av min resa och undrade en massa om vart jag skulle och när jag skulle åka och lite hur min plan ser ut, han verkade bli mycket glad när jag sa att jag har planerat att träffa honom och mamma i Thailand när de kommer :) Sen avslutade han samtalet med att säga - Trotts att jag inte vill att du ska åka så är det klart att du ska åka. Även om jag känner att jag bestämmer över mitt liv själv och faktiskt är vuxen(?!) så känns det mycket skönt att jag har familjen bakom mig när jag åker iväg!!!!

3 kommentarer:

Daniela sa...

nu gäller det! emma ska ut i den stora världen =)

David | Feed Me A Stray Cat sa...

Leeaaving ... on a jet plane ... *sjunger*

Emma sa...

mm, så är läget :D