tisdag 14 april 2009

"There is a snake in my room"

Ja ... och det ar faktiskt sant, tyvarr. Detta var en utav mina forsta komentarer i dag. Vaknade, tog pa mig klader, lyfte sedan pa en av mina vaskor for att jag skulle leta upp min adapter som jag lanat ut (som dessutom blev snodd) och dar under min vaska lag det en orm, trodde forst att det var ett skamt och att den inte var riktig. Tog darfor ett steg narmre for att kolla och da rorde den pa sig ... "panik" ... stackars Pauline vaknar upp av att jag grater och sager att det ar en orm i rummet. Springer till receptionen och gratandes sager att det ar en orm i rummet, panik i aven deras ogon, de hamtar bossen som aven ar en orm expert. Han kommer springande och konstaterar att ormen inte alls ar farlig, det var en liten bebis pa 3 veckor och den bitts inte. Massa folk samlades runt ormen for att halla och titta, och jag bar grat ... fy fan. Jaja, vi har i alla fall fatt byta rum nu och jag ska forsoka sova gott i natt anda.

Tyvarr regnade det hela dan igar och bada jag och Pauline var som zombies som bara ville hem, sporegnade verkligen i sakert 5 timmar. I dag har det varit mulen men bara kommit nagra droppar regn, i morgon ska det nog komma nagon skur pa formiddagen sen klarna upp och torsdagen ser underbar ut! I morgon aker vi ju med var bokade tur till fraser island, 2 dagar och en natt! Ska bli jatte kul att fa se varldens storsta sando, vandra lite i regnskog, kanske fa se vilda dingos, bada i kristall klara sjoar och se en massssssa sand!!! :D

2 kommentarer:

Daniela sa...

Å fy fan o helvete vad äckligt. Bebisorm eller inte så e dom ju jääävligt läbbiga. Ryser bara av tanken :S TUr att den inte var en giftig rackare iaf...

mamma sa...

Jag håller med om att det inte låter så kul med ormen.
Håller tummarna för att det slutar regna och att du kan få ett dyk på bariärrevet.