lördag 4 april 2009

Sydney!

Oj oj oj, det finns sa mycket att blogga och sa lite tid men jag ska forsoka skriva lite kortfattat i alla fall!
Vi har nu spenderat nagra dagar har i Sydney, vi bor pa Bondai beach pa ett skit sunkigt daligt hostel och vi bara vill darifran. Vi har vandrat i stan och sett hyde park, botaniska tradgarden, operahuset, harbour bridge, akt bat i hamnen samt sett blue mountains och three sisters :)

Operahuset ar mycket gula i verkligheten an vad det ser ut att vara pa bilder, men mycket inponerande byggnad och det ar svart att fatta att man har varit dar! Vandrade pa harbour bridge vilket var mysigt och vi fick se operahuset ifran andra hallet!

Men det mest imponerande var andra blue mountains och three sisters, kanns som att vi har ganska hog standard nu efter Nya Zeeland men det var helt otroligt vackert, mycket over forvantan for mig! Har tagit sa mycket bilder och vissa av dom ar sa bra att jag maste gora lite tavlor eller natt av det nar jag kommer hem!

I morgon ska vi aka vidare till Byron Bay, vi aker 7 pa morgonen och har en mycket lang resa framfor oss! Men vi hoppas pa bra vader sa att vi kan lara oss att surfa!

Om 4 veckor kommer jag hem!!!!

2 kommentarer:

Linda sa...

hej Emma!

Fick din blogg av Roland igår. Har läst det du skrivit och jag förstår att du/ni har upplevt otroliga äventyr och har ytterligare fyra härliga veckor framför dig/er. Jag är inte alls avundsjuk ;-)Vi här i Sverige eller kanske närmare bestämt Västmanland har ju haft en härligt lång och snöig vinter med massor av minusgrader...brrr...
Vår lilla Ebba fyllde 4 år igår. Hennes bästa present var en rosa sparkcykel! Idag har vi haft barnkalas, hon hade 9 kompisar hos sig och det var allt ifrån fiskedamm till glasstårta med tomtebloss.

Vår närmsta resa bär av på fredag, vi ska åka på kryssning till Helsingfors. Två nätter ombord på en jättefärja med bollhav, ansiktsmålningar, godisregn och bubbelpooler. Det blir kanonkul, vi åkte på liknande kryssning förra påsken.

Jag kommer att följa dina/era sista veckor här på bloggen, ska även visa Julia och Ebba, de kommer att tycka det är spännande.

Ha det gott/
kram Linda m familj

Ps Om Emil läser detta, så Grattis på födelsedagen:-)Ds

Emma sa...

Hej!
Vad kul att du har hittat hit! Ja just det Ebba fyllde ar ja, hade tankt skicka kort men det ar sa svart nar man ar ivag och reser, far bli nasta ar :) Joda vi har det bara bra! lite regn just nu men det far man tala! Later bra att ni ska folja resan, kul att hora av er. Halsa alla sa gott ifan mig! kram