söndag 26 april 2009

Cairns

Ja nu ar vi i Cairns och vi har akt var sista busstur och har avklarat 300 mil sedan Sydney! Det ar en mysig och ganksa lugn stad men ganska mycket folk, vi har hittat ett bra hostel som vi ska bo pa nu sista veckan, rent och fint och billigt!

Var ute och dok i gar, tyvarr en riktig besvikelse, trodde att barriarrevet skulle vara det basta dyket jag har gjort men vad fel jag hade. Grumligt, kanske 8 metesr sikt, dott korall och mycket lite fiskar ... trakigt att se att vi forstor korallerna och vattenlivet sa mycket och onskar vekligen att jag hade fatt se det riktiga barriarrevet men det far val bli nasta gang. Jag fick i alla fall se tva delfiner leka i vagerna efter baten :) och jag var pa bra humor anda trotts det daliga dyket.

Nu ska vi njuta av toppen vadret sista dagarna innan vi ska satt oss pa ett plan till Sydeney pa torsdag, vara dar en natt sen flyga forst till Bangkok, mellan landa dar och sen till Stockholm och sist men absolut inte minst landa i Goteborg pa lordag morgon :) Kommer ta nagra timmar men det far vi ta! :)

1 kommentar:

Daniela sa...

Jag förstår inte att tiden har gått så fort, det känns galet... Men roligt att du kommer tillbaka till Göteborg. Det e fint o vårigt här nu!! :)