tisdag 10 mars 2009

Kallt i Dunedin

Nu befinner vi oss i staden Dunedin, den ligger ganska soder ut pa syn on och det ar kallt (runt 7 grader just nu tror jag) och har regnat i dag. Vi har vairt och kollat lite pa gulogda pingviner i dag, det finns lite drygt 4000 i hela varlden av dessa, endast vid ostkusten pa Nya Zeeland, och de haller pa att do ut. Vi hittade en privat farm som har byggt upp ett skydd for dem sa att fler kanske overlever, men pingvinerna va fria, de kom och gick (las simmade) som de ville vilket ar skit bra! Verkar som att dom trivs dar iaf for det blir det och fler dar!

Annars har vi det bra men som sagt va kallt, det jobbigaste ar att det ar kallt inne ocksa ... men vi hoppas att det blir battre nar vi aker vidare i morgon. Vi ska kora till Milford Sound, alltsa over till vastkusten, ska vara grymt fint dar och vi haller tummarna for bra vader sa att vi far se mycket!

Snart har halva resan gatt, har det bra men langtar hem, eller inte hem men till David! Kanns anda bra att vara ivag lite, sakna lite, da vet man vad man har och jag tror att jag kommer uppskatta det jag har betydligt mer nar jag kommer hem!

Inga kommentarer: