söndag 1 mars 2009

Bangkok

Ja nu ar vi i bangkok, alskar inte direkt denna stad ... mycket folk, avgaser, varmt och folk som skriker pa en. Vi kom hit i lordags morse da vi akte nattbuss ifran Krabi, vi betalade typ 150 kr for en restid pa typ 11 timmar, grymt utrymme, kudde, filt och nedfallbara stolar sa nara snag man kan komma utan att ligga i en :) Sanna borde det finnas hemma i Sverige ocksa! Men i morgon aker vi harifran :) Vi har hunnit med Grand Palace (guld tempel), aka bat pa floden igenom stan, natt marknat samt marknad i dag. Jag har handlat en storre vaska som handbaggage, present till David och lite annat smatt. Ska nog ga pa lite massage i kvall tror jag, kostar typ 40 kr for 30 min :) kan min rygg behova!

I gar kvall nar vi skulle hem sa hittade vi inte hotellet hehe, gick och vimsade runt i typ 1 timme, e lite svart nar det finnt typ 5 hotell med samma namn hehe men till slut hittade vi :)

Annars hander det inte sa mycket, i morgon aker vi ju till Nya Zeeland, da blir det 12 timmars skillnad ifran Sverige tror jag .... ska bli kul att aka dit, tiden gar otroligt snabbt har!
Ska snart forsoka blogga igen!

4 kommentarer:

Daniela sa...

Bangkok låter som en jobbig stad samtidigt som jag blir väldigt fascinerad. Måste åka dit o kolla läget själv nångång, så jag kan få se allt detta på riktigt. Det kanske e så att man antingen älskar eller hatar den staden?!

Anonym sa...

Jag läser din blogg, och här kommenterar jag också! Så slipper du skälla på mig i alla fall ;-) Schysst att allt flyter på bra och att du har kul. Idag fick vi njuta av lite hagel här hemma och bli inte alldeles förvånad nu men nu regnar det också! Erkänn att du saknar det svenska klimatet! hehe Kram på dej //Anna

Emma sa...

Bangkok alska eller hata, ja kanske ... hehe. och nej vyvarr sa saknar jag inte det svenska vadret, aven om Nya Zeelands klmat ar ungefar det samma ...

Daniela sa...

Nåja, samma o samma. Här e det 2 plusgrader, grått o ett jämnt dis av regn som kommer att landa mitt i facet när man går ut. Eller ja, man kommer att bli genomblöt. Kul!! ;)